راهنمای ایجاد فروشگاه فایل و شروع کسب و کار

فروشگاه فایل چی پرس، این بستر را فراهم کرده که شما پس از عضویت به عنوان فروشنده، فایل‌های قابل دانلود خود را به فروش برسانید و کسب درآمد کنید.

رساله و مقاله، اقدام پژوهی، پژوهش‌های علمی، پروژه‌های دانشجویی، ترجمه، پروژه‌های برنامه‌نویسی، کتاب، طرح، فایل‌های گرافیک نظر کارت ویزیت، بنر، کاتالوگ، و …، قالب رزومه، عکس، موسیقی، ویدئو، انیمیشن و هر آنچه که در قالب فایل قابل ارائه است را می‌توانید از طریق فروشگاه فایل چی پرس به فروش برسانید.

همچین کاربران دیگر می‌توانند با درج فایل شما در وبسایت، وبلاگ و یا شبکه‌های اجتماعی خود، برای فایل شما بازاریابی کنند، در این صورت درصدی از مبلغ فروش به آن‌ها اختصاص خواهد یافت.

با ثبت فایل‌های خود در فروشگاه فایل چی پرس، برخلاف ارائه‌دهندگان خدمات فروشگاه فایل دیگر که فضایی با آدرس جدا به شما می‌دهند و شما ملزم به تبلیغ وبسایت خود هستید، در فروشگاه فایل چی پرس علاوه بر اینکه دارای یک صفحه اختصاصی نظیر این صفحه خواهید شد، فایل‌های شما در صفحه‌ی نخست چی‌پرس و تمام صفحات دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند. به این ترتیب بدون نیاز به تبلیغ یا بازاریابی، بازدیدکنندگان چی پرس، خریداران فایل‌های شما خواهند بود.

درآمد فروش فایل از طریق فروشگاه فایل چی پرس

درآمد حاصل از فروش فایل،  ۶۰٪ برای مالک فایل و ۴۰٪ برای چی‌پرس خواهد بود.

تبصره: در صورتی که خریدار فایل شما توسط یکی از کاربران چی‌پرس به وب‌سایت هدایت شده باشد، مبلغ دریافتی شما، پس از کسر درصد بازاریاب برای شما قابل برداشت خواهد بود که به این ترتیب محاسبه می‌شود:

مبلغ فایل – درصد چی پرسدرصد بازاریاب = دریافتی شما

  • دریافتی بازاریاب: ۴۰٪
  • دریافتی مالک فایل: ۴۰٪
  • دریافتی سایت: ۲۰٪

برای مثال در صورتی که قیمت فایل ۱۰۰۰۰ تومان باشد:

۱۰۰۰۰ – ۲۰۰۰۴۰۰۰ = ۴۰۰۰ تومان دریافتی شما

چرا مبلغ دریافتی مالک فایل مساوی بازاریاب است؟

چون بازاریاب نقش مهم‌تری در فروش فایل دارد. کاربری که به سمت چی پرس هدایت می‌شود، به واسطه لینک بازاریاب است و در صورتی که آن لینک وجود نمی‌داشت، شاید کاربری هم نبود تا فایل را خریداری کند. به همین دلیل، درصد بالاتری به بازاریاب اختصاص داده شده است تا کاربران تمایل بیشتری به بازاریابی داشته باشند.

شما هم می‌توانید فایل‌های خود و دیگران را بازاریابی کنید، در این صورت درصد بازاریابی هم از آن شما خواهد شد.


چگونه فایل‌های خود را به فروش برسانید؟

ابتدا باید عضو چی پرس شوید. برای این منظور از طریق فرم صفحه عضویت، گزینه «من فروشنده‌ام» را انتخاب و ثبت نام کنید.

سپس، وارد بخش مدیریت خود شوید. از منوی بالای سایت، روی «پیشخوان فروشنده» کلیک و گزینه «فایل‌های شما» را انتخاب کنید.

add_products

products

در این صفحه می‌توانید از طریق کلیک روی «اضافه کردن فایل جدید»، فایل جدید خود را در چی پرس ثبت کنید.

اضافه کردن فایل جدید

۱- عنوان فایل

عنوان مناسبی برای فایل خود بنویسید. سعی کنید از عنوان کلی و سپس جزئی استفاده کنید:

برای مثال:
غلط:‌ پژوهش کارشناسی
غلط:‌ پژوهش شبکه های FANET
غلط:‌ پژوهش FANET
صحیح:‌ پژوهش کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات: شبکه‌های FANET

۲- تصویر فایل

بر کسی پوشیده نیست که یک تصویر مناسب از چندین صفحه توضیحات تاثیرگذارتر است. تصویری مناسب برای فایل خود انتخاب کنید. مناسب‌ترین اندازه برای این تصویر ۵۰۰ در ۵۰۰ پیکسل است.

۳- قیمت

قیمت فایل خود با توجه به ارزش و کیفیت آن را تعیین کنید.
چی پرس پس از بررسی فایل شما ممکن است جهت یکسان‌سازی با فایل‌های دیگر سایت، این قیمت را تغییر دهد.

۴- انتخاب دسته‌بندی موضوعی

دسته‌بندی موضوعی فایل خود را مشخص کنید. می‌توانید بنا به تناسب، چند دسته‌بندی را انتخاب کنید.

۵- توضیحات کوتاه

توضیحات کوتاه فایل برای مشاهده در زیر عنوان، و همچنین برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است. مختصری کوتاه در رابطه با فایل خود را در این کادر بنویسید.

۶- توضیحات مفصل فایل

تمام آنچه که فکر می‌کنید پیش از خرید، خریدار نیاز به دانستن آن دارد و همچنین جهت معرفی فایل خود، در این بخش بنویسید. برای مثال در مقالات و ترجمه‌ها، تمام یا بخشی از چکیده و فهرست مطالب مورد نیاز است. توضیحات این بخش تاثیر بسیاری در فروش خواهد داشت.

۷- فایل خود را بارگذاری کنید

با فعال کردن این بخش، کادری باز خواهد شد. حال روی «اضافه کردن فایل» کلیک و سپس فایل را بارگذاری کنید.

سعی کنید تمام فایل‌های خود را به صورت یک فایل فشرده در آورده و بارگذاری کنید. اما در صورتی که می‌خواهید فهرست مطالب یا توضیحاتی از فایل را به صورت فایلی مجزا به مخاطب نمایش دهید، فایل دوم را نیز بارگذاری کنید. حداکثر حجم فایل شما ۶۰ مگابایت خواهد بود. اگر حجم فایل شما بیش از این مقدار است، در جای دیگری آپلود و آدرس آن را در کادر مربوطه وارد کنید.

۸- این فایل دارای اختیاراتی است (تنظیمات پیشرفته)

این قسمت برای ارائه تنوع ارائه فایل لحاظ شده است. در صورتی که فایل خود را در مرحله قبل بارگذاری کردید، به راحتی از این بخش رد شوید. این قسمت دارای تنظیماتی پیشرفته است و ۹۰ درصد کاربران نیازی به استفاده از این بخش نخواهند داشت.

جهت مشاهده توضیحات این بخش اینجا را کلیک کنید.

۹- یادداشت خرید (اختیاری)

اگر می‌خواهید خریدار فایل شما پس از پرداخت، متن یا توضیحات خاصی را ببیند، اینجا بنویسید. این نوشته، به همراه فایل برای کاربر از طریق ایمیل ارسال خواهد شد.

پس از ثبت، فایل شما در صف بررسی قرار می‌گیرد. محتوای فایل شما و توضیحات بررسی می‌شود و در صورت عدم مغایرت یا اشکال، در فروشگاه چی‌ پرس به نام شما ثبت و قابل سفارش خواهد بود.


آیا سوالی دارید یا به مشکلی بر خوردید؟

خوشحال می‌شویم اگر بتوانیم پاسخگوی سوالات شما باشیم. راحت باشید و از بخش تماس با ما، با ما در ارتباط باشید.