طرح درس انواع املا #2

۴ خرداد ۱۴۰۰
  1. املای بی نقطه: حرس کوحولو ســده ـود که مـکرو_ ها موحودا_ حطرـاکی هســد. او ـصمـم گرفـ ـا آـها ـحد.
  1. نوشتن املای رنگی: در هر جمله یک کلمه مشخص شود که صدای خاص یا نشانه ی جدیدی داشته باشد مثلا : « ع » از بچه های خواسته می شود تا وقتی به این نشانه رسیدند آن کلمه را با رنگ دیگری بنویسند برا ی تنوع می توان از چند رنگ استفاده کرد یعنی هر بار که به نشانه رسید رنگ را عوض کند.
  2. مرتب کردن متن درس: یک متن از کتاب را در هم ریخته کند و از بچه ها خواسته شود تا آن را مرتب کنند و در دفتر بنویسند.

دم‌پنبه‌ای جواب داد: «هیچ صدایی را نمی‌شنیدیم». معلم با سبد هویج وارد شد. پشمالو دستش را بلند کرد و گفت: «برای اینکه صداها را بشنویم». سلام کرد و پرسید: «بچه‌ها فکر می‌کنید چرا خدا به ما گوش داده است؟». آموزگار لبخند زد و پرسید: «اگر گوش نداشتیم چه می شد؟»

  1. نوشتن املا با استفاده از خمیر بازی: بچه ها کلمات جدید را که هم صدا یا به شکل های مختلفی نوشته می شوند و یا ارزش املایی دارند را باخمیر بازی می سازدو آن را در ورقه یا دفتر بچسباند و یا با قرار دادن کلمات کنار هم جمله بسازد.
  2. املا با قوطی کبریت: روی هریک از شش طرف قوطی کبریت کلماتی نوشته می شود سپس به هر گروه دسته ای از قوطی ها را داده تا با هردسته از کلمات یک جمله ساخته شود بعد با ارتباط دادن جملات یک متن به دست بیاید .
  3. املای دیواری: در قسمتی از دیوار کلاس تابلویی برای کلماتی که ارزش املایی بسیاری دارند درست شود تا یک هفته هم روی دیوار قراربگیرد تا جلوی دید بچه ها قرار داشته باشد تا این کلمات به حافظه ی آن ها برود .
  4. املای کاردستی: درزنگ هنر کلمات مشکل را با نخ و سوزن روی پارچه با رنگهای متفاوت بدوزند.
  5. املای زنجیره ای: معلم جمله ای را می گوید و از بچه ها می خواهد که با آخرین حرف از جمله ی مورد نظر جمله ی جدیدی بنویسند
  6. املای رونویسی: کلمه های مهم و با ارزش املایی از متن درس روی تابلو نوشته می شود و به بچه ها یاد آوری می گردد در هنگام نوشتن املاء و در صورت برخورد با هر یک از کلمه های روی تابلو اگر آن را به خاطر نیاوردید می توانید از روی تخته شکل صحیح آن را یادداشت نمایید.

 

فایل‌های با کیفیت طراحی آموزشی ابتدایی را از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاه 0

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما به بقیه خریداران کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشیم. لطفا دیدگاهی بگذارید و در مورد کیفیت فایل صحبت کنید. بخش‌های الزامی علامتگذاری شده‌اند. *